Pivot animasyonlarınızda karşınıza çıkaiblecek dört farklı terim vardır. Bu terimler, animasyon yapmadaki en önemli ve dikkat edilmesi gereken terimlerdir. Eğer animasyonlarınızda bunlara dikkat ederseniz, çok daha iyi olabilir.
Öncelikle şunu söylemek isterim ki, bu dört terimin İngilizcesi ve Türkçesinin kelime anlamları aynı olmayabilir. Yanlış anlaşılmaması için Türkçeye böyle çevrilmiştir.Bu dört terime göz attığımızda bunlar ;
Smoothness - Akıcılık
Easing - Basitleştirme
Stiffnes - Sıkılık
Harding - Zorlaştırma
Smoothness - AkıcılıkTürkçe adıyla Akıcılığı inceleyeğiz. Bu terim, bir animasyonun yumuşak ve akıcı olduğunu belirtir. Animasyonun ''frame frame'' oynamadığı gösterir. Akıcılığı sağlayabilmek için, hareketleri bir-iki framele geçiştirmemeliyiz. Bir hareketi daha az oynamayla daha çok frameye yayarsak, akıcılığı sağlamış oluruz. Bir animasyonun temelini oluşturan en önemli şeylerden biri akıcılıktır.
Easing - BasitleştirmeEasing'i türkçe olarak Kolaylaştırma, basitleştirme, hafifleştirme olarak da çevirebilsekte, Sanorayla en doğrusunun basitleştirme olabileceğine karar verdik.Basitleştirme, animasyonu daha basit hale getirmektir. Aslında sadece kelime anlamı olarak "Basitleştirmedir". Yapmak uzun çalışmalara mâl olabilir. Şekil olarak animasyondaki hareketler; Çok yavaş başlar.birazcık daha hızlanır fakat hala hızlı sayilebilecek kadar hılı değildir. Gittikçe hızlanır ve en sonunda bir anda hızlanır. Yaklaşık 3-4 frame veya animasyondaki harekete göre değişecek kadar hızlı kalır.Karakterin yaptığı eylemin bitişine yaklaştığında tekrar aynı şekilde yavaşlar.Efektlerle güçlendirip,bir kaç trick kullanırsanız gerçekten sadece "Easing" ile ortaya çok iyi animasyonlar çıkartabilirsiniz.Tabiki bu bir kerede 2 kerede yapılabilicek birşey değil.Ama uğraşırsanız yapabilirsiniz.
Neden olmasın.
Easing'in nasıl yapıldığını frame frame incelersek:
Gördüğünüz resimde, easing yoktur. Yanlış bir kullanıma sahiptir.
Bu resimde ise easing'in nasıl yapıldığını görüyoruz.
Easingi bir animasyon örneğiyle inceleyecek olursak:
Bu animasyonda easing, uygulanmamıştır. Ve gördüğünüz gibi gerçekçilik oranı düşüktür. Göze de güzel gelmemektedir.
Bu animasyonda ise easing kullanılmıştır. Uçlarda yavaşlar, ve ortalarda hızlanır.
Stiffnes - SıkılıkStiffness, Türkçe adıyla sıkılık, animasyonlardaki önemli terimlerden birisidir. Fakat diğerlerinin aksine, sıkı diyebileceğimiz bir animasyon, beğenilmez. Örneğin bir yumruk animasyonunda, eğer yumruk atan stickman'in sadece kolu oynuyorsa, o animasyon sıkıdır. Bu da animasyon için iyi bir şey değildir. Animasyonunuzda sıkılık brındırmak istemiyorsanız, stickman'in vücudunu birçok noktası ve eklemini hareket ettirmelisiniz. Örneğin yumruk animasyonunda, yumruk atan stickmanin diğer koluda dirseğinden veya omzundan geriye doğru oynayabilir, ayakları açılabilir, dizleri bükülebilir, sırtından ileriye doğru büküleiblir veya kafası öne doğru düşebilir. Animasyonlarınıza gerçeklik ve yapay olmayan hareketler katmak istiyorsanız, sıkılıktan bucak bucak kaçmalısınız.
Harding - ZorlaştırmaHarding,Zorlaştırma. Bu da adının aksine anmasyonu en basit haliyle yapmaktır. Animasyonunuzun içinde bolca aksiyon varsa mutlaka easing yerine hardening'i tercih etmelisiniz. Fiziksel olarak pek düzgün değildir.Çoğu kişi sadece aksiyonda kullanır.Normal hayatta yapılan işler için pek iyi bir stil değildir.Ama çok über hardeningciler bunu çok iyi bir şekilde her türde kullanabilirler. Başka ne diyebiliriz, easing'in tam aksine animasyonda her şey hızlıca olur.Adamın 2 tekme atması easing kullanarak 20 frame ise bunda 10 frame ile işi bitirebilirsiniz. Kullanımı oldukça zordur, fakat başarılı olduğunuzda animasyonunuz kelimenin tam anlamıyla aksiyon ve hareketten geçilmez. Ama dikkat edin her şey olabildiğince hızlı olmalıdır.
*Bu ders, Sanora ve NonamedZanpakuto tarafından hazırlanmıştır. Easing ve harding NNZ, Stiffness ve smoothness Sanora tarafından yapılmıştır. Easing'de kullanılan resimler
******'dan alınmıştır.